Voertaal Nederlands
Docent Dr. P.J.F.J. Broeder
ECTS 6
Tentamenvorm Tentamen, groepswerkstuk, individuele opdracht
Recensie (2017-2018)
Wat vond je van het vak?

Ik vond het best een lastig vak, maar wel leuk. Je leert veel over marketing en door de opdracht leer je ook wat over de praktijk.

Studielast:

De studielast is prima te doen. Er zijn een aantal individuele opdrachten, deze kosten niet veel tijd. Daarnaast is er een groepsopdracht, hiervoor zijn verschillende deadlines. Door de deadlines tussendoor, kan je het prima bijhouden en kom je op het einde niet in de stress.

Positief:

De mogelijkheid om praktisch bezig te zijn met een marketingplan, hier heb ik veel van geleerd.

Minder positief:

Het tentamen was erg vaag, ik snapte soms niet waar hij nu precies naar vroeg.

Recensie (2016-2017)
Wat vond je van het vak?

Marketingcommunicatie en Nieuwe Media (MCNM) is een erg leuk vak voor iedereen die de BDM-richting uit wil. Je krijgt een goed voorproefje van hoe de marketingwereld in elkaar zit. Peter Broeder geeft het vak ook erg leuk, hetgeen de colleges interessant maken. Daarnaast ben je ook veel praktisch bezig met het schrijven van een marketingplan.

Studielast:

Gedurende het hele semester is de studielast heel goed te doen. Je leert veel van het praktisch bezig zijn met het marketingplan dat je moet schrijven, hetgeen weer bijdraagt aan je tentamen. Daarnaast zijn er door het jaar heen verschillende momenten waarop je de groepsopdracht bespreekt met de docent, maar dit zijn geen verplichte deadlines (al is het wel aan te raden ze te volgen).

Positief:

Het praktisch bezig zijn vond ik persoonlijk erg leuk en leerzaam. Je krijgt niet enkel theoretische informatie, maar bent echt bezig met wat je leert. Op deze manier onthoud je het ook beter en merk je dat je kennis opdoet.

Minder positief:

Ik vond de weging van de groepsopdracht ten opzichte van het tentamen niet helemaal kloppend. Er steekt veel werk in de opdracht, en daar zou je meer van mogen terugzien in het eindcijfer.

Recensie (2016-2017)
Wat vond je van het vak?

Het vak leek me zoals ik het in de studiegids gelezen had heel erg leuk, maar het viel in de praktijk enigszins tegen. Ik denk dat het vak veel potentieel heeft en dat veel studenten het interessant vinden, maar dat er meer uitgehaald kan worden.

Studielast:

Aan het einde van het semester moet je een vrij groot verslag inleveren. Doordat de deadlines hiervoor verspreid zijn over het semester wordt de last ook over het semester verdeeld, mits je het natuurlijk bijhoudt.

Positief:

Ik vond de opdracht leuk. Hierin ontwerp je een marketingstrategie voor een nieuw/bestaand bedrijft (dit mag je zelf verzinnen) gebaseerd op de theorie die je in de colleges krijgt.

Minder positief:

Ik vond het minder positief dat in de colleges vrij letterlijk het boek besproken worden zonder er extra context aan toe te voegen. De docent probeerde in de colleges wel de theorie te verbinden aan de opdracht door verschillende groepjes over hun ideeën te laten vertellen, maar dit was meer interessant voor de docent dan voor de studenten. De opdracht was ook heel erg vrij, bijna te vrij. Er was wel een template en een aantal dingen waar je aan moest voldoen maar daarbuiten mocht je heel erg veel.

Recensie (2016-2017)
Wat vond je van het vak?

Het vak had erg veel interessante elementen en een goed boek. De docent, Peter Broeder, was erg aardig en altijd bereid je te helpen als je problemen ondervond. De colleges waren af en toe wat warrig. Het vak heeft een erg grote groepsopdracht waarbij je een volledig marketingplan moet gaan opstellen bij een zelfverzonnen product of bedrijf. Dit was erg interessant, maar soms wel moeilijk. Zolang je het vak bijhoudt is het erg interessant en goed te doen.

Studielast:

Ik heb helaas met mijn groep de opdracht nogal uitgesteld en daardoor was het aan het einde nog ontzettend veel werk. Zolang je alles bijwerkt en op tijd om hulp vraagt is de studielast zeker wel te overzien. Ook het bijhouden van de colleges is aan te raden, aangezien het anders veel stof is om aan het einde nog te lezen.

Positief:

De inhoud van het vak en het boek waren zeer goed en interessant. Als je BDM wilt volgen is dit vak een echte aanrader. De begeleiding van Peter Broeder vond ik ook erg fijn.

Minder positief:

De groepsopdracht was af en toe wat vaag en ik had het gevoel dat je ermee in het diepe werd gegooid. Je werd wel veel geholpen, maar een volledig marketingplan opstellen leek wel erg veel gevraagd.

0

Start typing and press Enter to search