Flow is op 12 oktober 2000 opgericht als ‘Studievereniging Letteren’, vernoemd naar de studie. Destijds was er echter niet veel gaande. In december 2002 hadden we ons eerste bestuur en kreeg onze studievereniging officieel de naam ‘FLoW’. Daarom tellen we onze jaren vanaf dat moment. In 2007 vierden we ons eerste lustrum, onze vereniging bestond vijf jaar. We kregen een vriendelijk bericht van de allereerste bestuursleden van FLoW:

“Vijf jaar geleden hadden we geen FLoW. We zaten samen met ongeveer 15 eerstejaars en besloten dat er iets moest gebeuren. Niet veel later werd ons eerste bestuur opgericht. Ongelooflijk hoe snel dat gebeurde. Dat was zeker niet het geval voor alles wat er daarna gebeurde. We moesten de puin opruimen die eerdere verenigingen hadden gemaakt. Slordig papierwerk maakte dat werk er niet veel makkelijker op. Het vertrouwen van de faculteit, de oudere studenten en de bank was erg beperkt. Maar deze keer hoopten we dat alles anders zou zijn.

We hebben heel hard gewerkt om de naam van FLoW meer bekendheid te geven, we hebben vertrouwen gewonnen, we hebben geprobeerd nieuwe leden te werven en we hebben wat sponsors gekregen. Iets opbouwen vanuit het niets is erg moeilijk.

Bijna 5 jaar later kijken we niet alleen terug op de oprichting van FLoW, maar ook op ons allereerste moment van liefde samen. Wij, de eerste voorzitter en secretaris, hebben ook ons eerste lustrum. Misschien is de succesvolle voortzetting van FLoW wel gekoppeld aan onze relatie. Dat zou heel symbolisch en mooi zijn.

We denken vaak terug aan onze beginjaren. Het oprichten van een studievereniging, als eerstejaars op de universiteit, terwijl we verliefd werden, is een moeilijke combinatie. Hoe hebben we kunnen overleven? We hebben geen idee. Waarschijnlijk door gewoon                                                            hard te werken.

We zijn nu allebei afgestudeerd. Diploma’s, herinneringen en trots is wat we nog over hebben van die periode. Trots, want FLoW groeit nog steeds. Herinneringen, want dit is waarschijnlijk de belangrijkste periode van ons leven. Op 4 december willen we een toast uitbrengen op vijf succesvolle jaren FLoW. Maar na onze periode aan Tilburg University stond ons een nieuw avontuur te wachten. En dat avontuur heette Barcelona. Dat is de plek waar we nu wonen en waar we proberen de Spanjaarden ervan te overtuigen dat fatsoenlijke communicatie cruciaal is. En dat is niet makkelijk in een andere taal! Een nieuw hoofdstuk, net als FLoW, vijf jaar geleden.

We wensen het huidige bestuur het beste, maar voor de zekerheid blijven we bij elkaar, alleen om de symbolische betekenis te behouden. En ehh… bestuur… wie weet wat we samen kunnen bereiken ;-)!

Vanuit Barcelona: Proost op onze eerste vijf jaar!

Roel Seegers & Gonneke Daris (Bestuur van FLoW 2002-2003)”