Voertaal Nederlands
Docent Dr. J. Schilperoorddr. J.P.M. Arts
ECTS 6
Tentamenvorm Tentamen (50%), opdracht (50%)
Recensie (2016-2017)
Wat vond je van het vak?

Eerlijk gezegd had ik gegeven de course manual een andere opzet verwacht, maar als je het systematisch analyseren van advertenties interessant vind zou ik het zeker kiezen. Met name het hoorcollege over ironie in advertenties is interessant. De artikelen zijn recent en vormen interessante contrasten, waarover in de werkcolleges discussies worden gevormd. Tijdens het hoorcollege krijg je een verduidelijking van de artikelen.

Studielast:

Viel ontzettend mee, het komt overeen met wat in de course manual staat.

Positief:

Het is hands-on materiaal, je kunt het meteen in de praktijk toepassen. Ook de verduidelijking of toelichting in de hoorcolleges was relevant en dus aan te raden om te gaan.

Minder positief:

Zoals ik al noemde had ik meer verwacht dat het vak zou gaan over overtuigende, misleidende elementen in advertenties en reclame in het algemeen. Hoe het werkt dat consumenten uiteindelijk tot koopgedrag overgaan. Ook gaat de docent te lang door op een advertentie (voorbeeld hij legt de aanpak voor de eerste advertentie uit maar doet dit voor de opeenvolgende zes ook nog eens). Ook is hij niet altijd even duidelijk in zijn colleges (er is geen a of b, meerdere antwoorden zijn goed, maar het wordt er niet duidelijker op).

0

Start typing and press Enter to search