In No category

Apple waardevolste merk

 

In de categorie brand rankings is er een nieuwe ranglijst uitgekomen: de jaarlijkse top 100 meest waardevolle merken ter wereld, samengesteld door onderzoeksbureau Milward Brown. Op de eerste plaats vinden we Apple met een waarde van ruim 180 miljard. Het gat met nummer twee is groot: IBM is 116 miljard waard. Nummer drie Google moet het doen met een waarde van 108 miljard. Opvallend is dat merken die te boek staan als zeer sterk zoals Nike en Mercedes niet hoger komen dan plaats 44 respectievelijk 46. De beste Nederlander is Shell op nummertje 39. Voor het volledige verslag kijk hier.

De  top 5 meest waardevolle merken ter wereld

Twitter contests

 

Je hebt er vast wel eens een paar voorbij zien komen, of er zelfs aan meegedaan: Twitter contests. Maar welke vormen zijn er te onderscheiden? Hier staan de vier populairste soorten op een rijtje:

1 Creatieve opdracht

“Leg in 140 tekens uit waarom Blue Band de beste margarine is”. Deze vorm is ideaal om je doelgroep actief te laten communiceren. Een variant op de tekstuele creatieve opdracht is de foto-opdracht, waarbij volgers een foto in moeten sturen om kans te maken. De winnaar wordt handmatig geselecteerd door het bedrijf dat de wedstrijd opzette.

2 Sweepstake

“Retweet to win”, of “Follow to win”. Bij deze vorm van twittercontests moet de doelgroep een simpele handeling, zoals retweeten of volgen verrichten. Winnaars worden willekeurig gekozen. Sweepstakes zijn uitermate geschikt om snel naamsbekendheid te realiseren, of volgers te genereren. Nieuwe volgers kunnen echter net zo snel weer afhaken zodra de wedstrijd over is.

3 Vraag en antwoord

Deze simpele wedstrijdvorm is een goede manier om je doelgroep zich actief te laten verdiepen in je merk. Je stelt een vraag aan je volgers en degene met het beste/eerste antwoord is de winnaar. Door regelmatig een Q&A-contest te houden blijven je volgers je account nauwlettend in de gaten houden.

Lees meer.

 

Tablets in opkomst

Twee jaar na de lancering van de iPad, de markering van het tablettijdperk, laat onderzoek van Adobe Systems zien dat de invloed van tablets sterk toeneemt. Al vanaf begin 2013 zullen er meer websitebezoeken via tablets gaan dan via smartphones.

Hoewel consumenten nog steeds veel vaker de pc gebruiken om te internetten, waarderen ze websitebezoek op een tablet even positief als op een desktop. Desondanks zullen tablets in 2014 verantwoordelijk zijn voor 10 % van het volledige internetverkeer naar websites. Organisaties doen er dus goed aan hier rekening mee te houden bij het optimaliseren van hun website, aldus Derk-Jan Brand van Adobe. Lees meer.