In Geen categorie

Tijdens een collegejaar organiseert Flow een hoop verschillende activiteiten waar alle leden naartoe kunnen komen. Hieronder geven we een kleine impressie van welke activiteiten er allemaal zijn, dit is echter nog lang niet alles!

Speciaal voor Eerstejaars

Als je net begint aan je studie wil je natuurlijk zo snel mogelijk nieuwe vrienden maken. Dit gaat het makkelijkst als je elkaar niet alleen in de collegebanken ziet, maar ook daar buiten om iets leuks doet samen! Daarom organiseert Flow gedurende het jaar verschillende activiteiten specifiek voor eerstejaarsstudenten. Zo kan je elkaar beter leren kennen tijdens een potje lasergamen of een cocktailworkshop. Daarnaast helpt Flow alle eerstejaars ook een handje bij de studie. Zo worden er schrijfmarathons en extra colleges georganiseerd voor opdrachten en vakken die als lastig worden ervaren. Op die manier helpt Flow jou met het halen van al je vakken en er voor te zorgen dat je eerste jaar een groot succes wordt!

Voorbereiden op de Toekomst

Gedurende het jaar organiseert Flow verschillende bedrijfsbezoeken. Tijdens zo’n bezoek geven medewerkers van het bedrijf een presentatie over hun werkzaamheden en geven ze uitleg over een actueel vraagstuk. De studenten gaan aan de slag om het vraagstuk op te lossen en leren op die manier hoe het er in het werkveld aan toe gaat. Daarnaast is het natuurlijk de ideale gelegenheid om je netwerk uit te breiden. Er komen een hoop verschillende bedrijven aan bod. Denk bijvoorbeeld aan Theaters Tilburg, het Algemeen Dagblad of Handpicked. Afgelopen jaar zijn we langs geweest bij Station 88, een innovatie hub in Tilburg waar allerlei verschillende bedrijven zich gehuisvest hebben. Hier hoorden we onder andere hoe de vrouwen van Strooploos hun communicatiebureau uit de grond gestampt hebben en hoe de software van Emprover succesvol is geworden.

Maandelijkse Borrels

Iedere maand vindt er een borrel plaats in onze stamkroeg Klein Café Van Horen Zeggen. Hier is iedereen welkom.De borrels hebben ieder hun eigen thema, van een pauperthema tot een galathema. Hier strijden de verschillende commissies voor de beste outfit, maar het is geheel vrijwillig om verkleed te komen. De borrels beginnen rond 22:00 en gaan door tot in de late uurtjes. De borrels zijn een gelegenheid om veel nieuwe mensen te leren kennen maar ook om even lekker te ontspannen tussen het studeren door!

Samen Reizen

Ieder jaar organiseert Flow een studiereis naar het buitenland. Zo zijn we al naar verschillende landen geweest, zoals Spanje, Finland, Griekenland etc. Als student kan je dan kennis maken met andere culturen en gewoonten. Daarnaast leer je verschillende mensen die mee gaan goed kennen en word je vaak een hechte groep gedurende de reis. Tijdens de studiereis vinden er zowel formele activiteiten als informele activiteiten plaats. Er worden verschillende universiteits- en bedrijfsbezoeken georganiseerd maar ook citygames of een kroegentocht om zo een onvergetelijke reis te beleven!

Het Studentenleven

Je studententijd is niet compleet als je geen cantus hebt meegemaakt. Een cantus is een zangfestijn waar je met medestudenten aan lange tafels staat en tussen het zingen door een biertje drinkt. In Tilburg vinden jaarlijks een aantal grote cantussen plaats. Vaak kan je hiervoor via Flow aan een kaartje komen en sta je daardoor automatisch aan dezelfde tafel als je studievrienden. Ook organiseert Flow zelf twee keer per jaar een cantus. In december vindt de Sintercantus plaats, waar naast de gewone liederen ook Sinterklaasliedjes voorbijkomen. Aan het einde van het academisch jaar is de lentecantus, deze heeft elk jaar een ander zomers thema. Oud-studenten zullen je aanraden om geen enkele cantus te missen!

Jaarlijks Symposium

Er wordt ieder jaar een symposium georganiseerd door Flow. Flow streeft er naar om ieder jaar een interessant en educatief symposium te organiseren. Er zijn al verschillende onderwerpen aan bod gekomen, zoals crisiscommunicatie tot nieuwe technologieën in de gezondheidssector. Er zullen verschillende sprekers hun praatje komen doen over het onderwerp en er zal ook de mogelijkheid zijn om vragen te stellen. Het symposium wordt afgesloten met een gezellige borrel!