Beste Flow’ers,

Wil jij meer voor de vereniging betekenen? Ben je op zoek naar wat meer uitdaging dan alleen je studie en wil je tegelijkertijd meer ervaring opdoen? Dan is een bestuursjaar absoluut iets voor jou! Door een bestuursjaar te draaien werk je onder andere aan je persoonlijke ontwikkeling: je leert bijvoorbeeld meer samen te werken, (grote) verantwoordelijkheden te kunnen dragen en overzicht te behouden. Niet alleen zal je persoonlijke ontwikkeling groeien, een bestuursjaar staat bovendien ontzettend goed op je cv en je breidt daarnaast je netwerk uit. Om je een beter idee te geven van wat je van een bestuursjaar kan verwachten, geven we hieronder een korte omschrijving.

Algemeen Bestuur

Het Algemeen Bestuur bestaat uit het Dagelijks Bestuur en de commissarissen van alle commissies die Flow heeft. Als commissaris leid jij een commissie. Dit betekent dat je als commissaris vergaderingen voorbereidt, voorzit en je de commissieleden aanstuurt. Uiteindelijk ben jij de verantwoordelijke voor het reilen en zeilen van jouw commissie, en is het dus belangrijk dat alles soepel loopt. Bovendien ben je als commissaris aanwezig bij de maandelijkse Algemene Bestuursvergadering (ABV).

Dagelijks Bestuur

Het Dagelijks Bestuur houdt zich bezig met de gang van zaken van de gehele vereniging. Als Dagelijks Bestuurslid ben je op de hoogte van alle zaken die spelen binnen de vereniging; je stelt doelen en zorgt ervoor dat deze ook behaald worden. Ieder bestuurslid is daarnaast ‘buddy’ van een aantal commissies. Dit betekent dat je als ‘buddy’ bij alle vergaderingen van jouw commissies aanwezig bent en exact weet waar zij mee bezig zijn. Bovendien vindt iedere week een Dagelijkse Bestuursvergadering (DBV) plaats, waarbij de zaken die spelen binnen de vereniging besproken worden. Verder ben je als Dagelijks Bestuur aanwezig bij de maandelijkse Algemene Bestuursvergaderingen (ABV). Naast algemene bestuurstaken heeft ieder bestuurslid ook taken die bij zijn of haar functie horen. Voor een korte omschrijving van de bestuursfuncties, ga naar functieomschrijvingen.
Hopelijk ben je op deze manier iets wijzer geworden over wat een bestuursfunctie daadwerkelijk inhoudt en helpt dit je met je keuze. Mocht je behoefte hebben aan meer informatie of een aantal vragen willen stellen omtrent een bepaalde bestuursfunctie, dan kan je altijd mailen naar het desbetreffende bestuurslid. Daarnaast nodigen wij je graag uit om een dagje mee te lopen. Hieronder zijn de e-mailadressen weergegeven.

Voorzitter: voorzitter@svflow.nl
Secretaris: secretaris@svflow.nl
Penningmeester: penningmeester@svflow.nl
Interne Betrekkingen: internebetrekkingen@svflow.nl
Externe Betrekkingen: externebetrekkingen@svflow.nl

Mocht je nog andere vragen hebben, stuur gerust een mailtje!

– het Bestuur