Kun je jezelf even kort voorstellen? Welke studie heb je gedaan?
Hoi! Ik ben Hester. Inmiddels is het alweer 2,5 jaar geleden dat ik voor het laatst rondstruinde over de mooiste en gezelligste campus van Nederland.  Na de bachelor CIW met specialisatie Tekst en Communicatie plakte ik de master Communication Design eraan vast (nu is dat Communication and Cognition).

Kan je iets vertellen over het bedrijf waar je nu werkt?
Sinds ruim een jaar werk ik bij een klein bedrijf in Breda als online marketeer en tekstschrijver.

Hoe ben je hier terecht gekomen?
Via Startersbeurs, een soort leer-werkplaats voor 5 maanden. Daarna heb ik nog bij een ander bedrijf gewerkt, maar uiteindelijk ben ik weer teruggegaan naar het 1e bedrijf, toen wel als echte baan.

Hoe snel kwam je aan een baan nadat je was afgestudeerd?
Direct na de studie vond ik de vacature via Startersbeurs. Nog niet een echte baan, maar uiteindelijk wel de opstap naar het begin van mijn carrière!

Hoe heb jij tijdens het solliciteren geselecteerd op welk type baan je wilde solliciteren?
Dat vond ik lastig, nog steeds. CIW is een hele brede studie met veel mogelijkheden. Mijn insteek was om gewoon te beginnen en vanuit de werkvloer te leren wat goed bij me past en waar mijn kracht ligt. Dat leer je toch pas gaandeweg je carrière. Stapje voor stapje kom je dan dichter bij jouw dream job.

Wat is je functie op dit moment?
Online marketeer en tekstschrijver. Oh, en ik kijk scripties na als ‘bijbaan’.

Kan je iets vertellen over je dagelijkse werkzaamheden?
Doordat ik bij een klein bedrijf werk, zijn mijn taken enorm veelzijdig. Een gemiddelde dag gaat van webteksten en blogs schrijven via SEO en SEA naar een contentstrategie opstellen voor het komende kwartaal.

In hoeverre komt je studie terug in jouw werkzaamheden? Sluit het goed aan?
Ik merk nu dat mijn huidige werk heel praktisch is in vergelijking met de studie. Die was juist meer theoretisch. Toch komen academische vaardigheden zoals kritisch redeneren,  onderzoeken en analyseren zeker van pas. En ik gebruik ook nog theorie die ik bij vakken over cognitie en beïnvloeding heb geleerd. Hoe kun je klanten beïnvloeden? Welke trucjes bestaan daarvoor? Hoe schrijf je een kneitergoede tekst waarmee je de doelgroep bij de klauwen grijpt? Hoe kun je tekst en beeld het beste combineren op een pagina? Ik kijk nog steeds weleens naar mijn college-aantekeningen van toen.
(Toch best handig 😉 )