Kun je jezelf even kort voorstellen? Wat is jouw link met Flow?
Hoi! Mijn naam is Lonneke en in 2012 ben ik vol overgave begonnen aan de bachelor Communicatie- en Informatiewetenschappen. Inmiddels is deze bachelor behaald en ben ik de master Marketing Management aan Tilburg University aan het afronden. Mijn link met Flow is een commissie tijdens mijn tweede bachelor jaar (Webcommissie). Daarnaast heb ik bij Flow altijd graag en met plezier deelgenomen aan meerdere activiteiten die de vereniging heeft georganiseerd, bijvoorbeeld en tof leerzaam bedrijfsbezoek of een gezellige borrel (lees, haha: borrels).

Kun je iets vertellen over de bijbaan die je doet/hebt gedaan?
Bij de universiteit heb ik verschillende vrijwillige en betaalde bijbaantjes gehad waarvan ik er een aantal nog steeds heb en met plezier doe. Het aantal bijbaantjes op de universiteit is een beetje te veel geworden om in detail op te noemen maar het leukste om te doen is het mentoren/op gang helpen van eerstejaars CIW studenten en voorlichtingen geven via de studentenpool over CIW, de universiteit als school en tijdens de Open Dag. Dit is vaak op locatie dus op die manier krijg je veel te zien van verschillende scholen in het land. Dit is erg leuk om te doen en een hele ervaring! Bij de studentenpool werken is iets wat ik nog steeds graag doe. Vanuit de studentenpool heb ik wel een uitstapje gemaakt naar Assistent Marktonderzoeker, waarbij ik vragenlijsten analyseer, marketingplannen voor verschillende opleidingen schrijf en ondersteun bij het analyseren van de jaarlijkse Nationale Studenten Enquête. Naast dit uitstapje ben ik tijdelijk Web Editor voor de nieuwe masterkiezers website, waarbij ik het project coördineer, de juiste content selecteer en indien nodig corrigeer.

Hoe ben je uiteindelijk bij deze bijbaan/nevenactiviteit terecht gekomen en met welke motivatie?
De start van mijn bijbaan carrière op de Universiteit is in mijn tweede jaar begonnen als mentor. Ik had zelf een goede band met mijn eigen mentor en na haar verhalen begon het bij mij ook te kriebelen om zelf mentor te worden. Door een vriendin werd ik getipt over de Studentenpool “Hee Lonneke, is dat niet iets voor jou?” Hierna was het, zodra er iets leuks vrij kwam, zo geregeld.

Hoeveel tijd ben je ongeveer bezig in de week? Heb je hierdoor studievertraging opgelopen?
Momenteel werk ik +/- 20 uur per week naast mijn master. Dat is soms pittig, maar met goed plannen prima te doen. Het voordeel is dat ik zelf mijn uren kan indelen en voor de studentenpool in een rooster mijn beschikbaarheid aan kan geven. De uren voor de studentenpool kunnen bijvoorbeeld ook in de avond zijn, wat als student goed uitkomt. Wel heb ik een jaar langer over mijn bachelor gedaan, maar dat komt o.a. ook door mijn bestuursjaar en fulltime stage als voorloper op de master. Ik heb dit totaal niet als belemmering gezien, maar als een kans om mezelf op verschillende vlakken te ontwikkelen waar ik later weer baat bij heb.

Waarom denk jij dat deze bijbaan een toegevoegde waarde voor jou heeft als jij straks op de arbeidsmarkt terechtkomt?
Tijdens het solliciteren voor mijn stage is er niet echt navraag gedaan naar mijn opleiding maar waren ze vooral geïnteresseerd in bijbanen en nevenactiviteiten dus het heeft zeker een welkome meerwaarde. Wanneer je overweegt een stage te lopen is het goed om dit in je achterhoofd te houden. Bij sommige bedrijven is dit tegenwoordig ook een zwaarwegende eis. Met een (relevante) bijbaan leer je jezelf goed kennen, ontwikkelen en kom je erachter waar je wel of niet goed in bent. De vaardigheden die je opdoet tijdens een (relevante) bijbaan geven je altijd een streepje voor bij een sollicitatiegesprek. Succes!