Kun je jezelf even kort voorstellen?
Ik ben Mijndert, 24 jaar en afkomstig uit Breda. Nadat ik van mijn 15e tot 19e actief was in de muziekindustrie als artiest, ben ik vanaf 2012 volop gaan studeren op Tilburg University. Hier heb ik mijn Bachelor CIW en twee Masters gehaald: eerst Bedrijfscommunicatie en Digitale Media en direct daarna Online Culture: Global Communication. In de tussentijd startte ik met het organiseren van dance-events in Tilburg. Hier woon ik nog altijd.

Kun je iets vertellen over het bedrijf waar je nu werkt?
Sinds augustus 2016 werk ik bij 013 Poppodium. Het grootste zelf-programmerende poppodium van Nederland met een grote zaal voor 3.000 bezoekers en een kleine zaal voor 750 bezoekers. Hier vinden zo’n 350 activiteiten per jaar plaats, waarvan zo’n 60 dance evenementen. Naast popconcerten, clubavonden en – steeds vaker – cabaret, organiseren we ook twee festivals: WOO HAH! en Roadburn Festival.

Hoe ben je er terecht gekomen?
Al tijdens mijn studie besloot ik werkervaring op te doen en kon ik vrijwillig aan de slag bij NAC Breda. Hier werkte ik op vrijdagen en wedstrijddagen op de communicatie-afdeling. Na anderhalf jaar investeren, kreeg ik hier een klein contract. Tegelijkertijd startte ik met het organiseren van de clubavond ‘Gaande’. Eerst in Studio, daarna in 013. Toen ik mijn studie afrondde en mijn contract bij NAC bijna op zijn einde liep, werd ik door iemand van 013 geattendeerd op de vacature voor een nog niet bestaande functie: dance marketeer. Men was bij 013 dankzij ‘Gaande’ al op de hoogte van mijn kunnen en na meerdere gesprekken én een presentatie kreeg ik de job. Nu vul ik de baan in naar eigen inzicht.

Hoe snel kwam je aan een baan nadat je was afgestudeerd?
Ik had mijn eerste Master vlak voor de zomer afgerond en voor mijn tweede Master, hoefde ik nog maar één vak af te ronden. Dit heb ik tijdens mijn eerste weken bij 013 gedaan, dus eigenlijk kon ik direct na mijn studie aan de slag.

Hoe heb jij tijdens het solliciteren geselecteerd op welk type baan je wilde solliciteren?
Ik heb twee grote passies: voetbal én muziek. Ik wist in ieder geval dat ik in één van die twee sectoren actief zou willen worden. Dat het op het gebied van marketing/communicatie zou zijn, was in lijn met mijn studie, maar niet per se noodzakelijk. Het ging mij in de eerste plaats om de sector.

Wat is je functie op dit moment?
Ik ben werkzaam als (dance) marketeer. In die hoedanigheid ben ik verantwoordelijk voor de branding van ons nachtlabel ’00:13’ en promotie van alle 013-clubnachten. Daarnaast promoot ik reguliere shows (variërend van The Prodigy tot G-Eazy) en hou ik me – samen met mijn collega’s – bezig met de communicatie-strategie van 013 in het geheel.

Kun je iets vertellen over je dagelijkse werkzaamheden?
We organiseren veel verschillende (dance)-activiteiten variërend in profiel, zowel muzikaal als qua doelgroep. Hierdoor ben ik continue bezig een passende invulling te geven aan de promotie ervan. Concreet vertaalt zich dat in online adverteren op platformen als Google/Instagram/Facebook, zoeken naar visuele identiteiten voor events en vaak ook zelf ontwerpen en (content) creëren.

In hoeverre komt CIW terug in je werkzaamheden? Sluit het goed aan?
Ik heb CIW als een prettige studie ervaren en zeker wat van opgestoken, maar de meeste kwaliteiten die ik heb geleerd en nu van pas komen, heb ik te danken aan de Universiteit zelf: presteren onder druk, correcte spelling, Engelse taalvaardigheid en persoonlijke ontwikkeling. Dat zijn de eerste dingen die in mij opkomen.