Wat is Flow?

Flow is de studievereniging voor alle studenten Communicatie- & Informatiewetenschappen (CIW), Cognitive Science & Artificial Intelligence (CSAI), en Data Science & Society (DSS) aan Tilburg University. In 2002 werd Flow opgericht om het leven van studenten leuker en makkelijker te maken door middel van allerhande activiteiten. Inmiddels zijn we bijna twintig jaar verder en mogen we onszelf een van de grootste studieverenigingen van Tilburg University noemen.

Flow is in de eerste plaats een studievereniging, wat betekent dat de voornaamste focus op de educatieve ondersteuning ligt. Denk aan korting op boeken, gratis samenvattingen voor leden en de mogelijkheid om bijles te krijgen en/of te geven. Flow doet echter veel meer dan alleen het ondersteunen van studenten op educatiefniveau. Gedurende het hele jaar worden diverse formele- en informele activiteiten georganiseerd voor de leden van Flow.

De formele activiteiten omvatten de vele bedrijfsbezoeken en workshop. De activiteiten geven je een beter beeld van het werkveld en bieden je de mogelijkheid je professionele netwerk uit te breiden. Ook wordt er jaarlijks een studiereis georganiseerd, waarbij we buitenlandse bedrijven bezoeken en nieuwe culturen en tradities ontdekken.

Naast de formele activiteiten, organiseert Flow ook regelmatig informele activiteiten voor de leden van Flow. Zo is er elke maand een borrel in Klein Café Van Horen Zeggen. Ook worden er activiteiten georganiseerd, speciaal voor de eerstejaars. Verder sporten we regelmatig samen, maar hebben we ook bierproeverijen, of gaan we op een stedentrip. Op de home- of activiteitenpagina kun je de opkomende activiteiten van Flow vinden!

Flow werkt daarnaast ook hard aan het behouden van goed en sterk contact met andere studieverenigingen in Tilburg en met zusterverenigingen in andere Nederlandse steden. Daarnaast heeft Flow sterke banden met de faculteit, de studentenleden van de faculteitsraad, het bestuur van de Tilburg School of Humanities and Digital Sciences en de studentenfracties in de universiteitsraad.