Cognitive Science and Artificial Intelligence
Vak | Software Engineering for CSAI (822196-B-6) |
---|---|
Jaar | 3 |
Jaar gemaakt | 2024-2025 |
Tags |
- Universiteit: Tilburg University - keuzevak
- Taal: Engels
- Docent: Dr. D. Shterionov
- Hoeveel pogingen heb je nodig gehad om het vak te halen?: één
- Algemene informatie: Deze cursus was een geweldige manier om de vaardigheden die je tot nu toe bij CSAI hebt geleerd in de praktijk te brengen. Hoewel je niet veel hebt "geleerd" van de colleges, heb ik wel veel geleerd over het hosten van websites, het opslaan van gegevens op servers, enz. Helaas was het examen het meest nutteloze onderdeel, maar de praktijkopdracht was geweldig!
- Studielast: Als je een goed team hebt voor de opdracht, denk ik dat de studielast heel behoorlijk kan zijn! Afhankelijk van hoe goed je het wilt doen, kun je er meer tijd in steken. De opdracht is heel netjes opgedeeld in aparte, kleinere taken, dus je bouwt de opdracht vanaf de basis op, wat erg handig is om de studielast over het studiejaar te verdelen. Er moet behoorlijk wat gestudeerd worden voor het examen, omdat er niet veel in de opdracht aan bod komt, maar het is wel te doen.
- Positieve feedback?: De docent was erg aardig en gaf veel oefeningen en tips. Hij wilde je altijd helpen met een probleem waar je tegenaan liep. Ik heb veel geleerd over nuttige dingen die ik eigenlijk al eerder in CSAI had verwacht, zoals GitHub, hoe je websites host en hoe je je eigen AI vanaf nul traint. Ik denk wel dat actieve deelname de manier is om het meeste uit deze cursus te halen, hoewel het je niet echt "in de schoot geworpen" wordt. Je moet aanwezig zijn en bereid zijn om dingen te proberen!
- Negatieve feedback?: Het examen was niet geweldig. Naar mijn mening heeft deze cursus geen examen nodig en volstaat een grotere praktijkopdracht. Misschien zou er een aparte individuele opdracht of essay kunnen zijn, zodat je niet volledig afhankelijk bent van een goede groep, maar ook geen examen hoeft af te leggen. Bovendien waren de hoorcolleges niet altijd even nuttig en vond ik de één-op-één interacties met de docent waardevoller.