Voorzitter

Als voorzitter ben je verantwoordelijk voor onder andere het maken van agenda’s, het voorzitten van vergaderingen en ben je bovendien representatief voor je bestuur en de vereniging. Je hebt in deze rol veel contact met de universiteit en andere (studie)verenigingen. Aan het begin van het jaar presenteer je het beleidsplan dat je samen met je bestuur geschreven hebt. Je streeft tijdens het hele bestuursjaar om de beleidspunten te realiseren en zorgt er bovendien voor dat in er in de Algemene Aandachtspunten vorderingen worden gemaakt. Naast deze taken ben je bezig met algemene bestuurstaken die onderling verdeeld worden. Je maakt er samen met je bestuur een ontzettend mooi jaar van en je leert ontzettend veel!

Lijkt het jou leuk om het gezicht van de vereniging te zijn, vergaderingen te leiden en representatief en verantwoordelijk te zijn? Dan is Voorzitter zijn misschien wel wat voor jou!

Secretaris

De secretaris voert de correspondentie met leden en andere verenigingen, zowel die in Tilburg als in andere steden. Je onderhoudt de contacten en houdt alle binnenkomende e-mail en post bij. Daarnaast notuleer je alle vergaderingen, zoals de Dagelijks Bestuursvergaderingen en de Algemene Ledenvergaderingen. Je zorgt ook dat de ledenadministratie te allen tijde up-to-date is en je bent verantwoordelijk voor de administratie omtrent de Flowmissie. Tot slot onderhoud je het contact met alumni, de Club van 50 en de oud-besturen.

Vind jij het leuk om contacten te onderhouden, kan je goed plannen en ga je georganiseerd te werk? Dan past een functie als Secretaris misschien wel bij jou!

Penningmeester

Als Penningmeester ben je verantwoordelijk voor de financiële administratie van Flow. Je stelt aan het begin van het collegejaar een begroting voor de vereniging op, die je het hele jaar als richtlijn zal blijven gebruiken. Aan het eind van het boekjaar maak je een eindbalans op en presenteer je deze op de Algemene Leden Vergadering. Daarnaast zie je toe op alle begrotingen/realisaties van de commissies. Je hebt dus veel contact met verschillende leden binnen de vereniging. Naast het boekhouden en bijhouden van alle bankzaken stel je ook facturen op, voer je incasso’s uit en vraag je subsidies aan bij de universiteit. Na je bestuursjaar maak je deel uit van de Kascontrolecommissie (deze bestaat uit de afgelopen twee Penningmeesters).

Kan jij het overzicht goed bewaren, verantwoordelijk zijn en let jij op details? Denk dan eens aan een functie als Penningmeester!

Interne Betrekkingen

De taken van de Interne Betrekkingen zijn voornamelijk het onderhouden van de website, social media, naleving van de AVG en andere IT binnen Flow. Dit betekent dat je verantwoordelijk bent voor bijna alle uitgaande communicatie naar de buitenwereld en je leden. Je bent automatisch bestuursbuddy van de Webcommissie en na je bestuursjaar maak je deel uit van de Webadviescommissie (deze bestaat uit de twee voorgaande Interne Betrekkingen).

Heb je oog voor detail, denk je in oplossingen en hou je van tastbaar en afwisselend werk? Dan is de functie van Interne Betrekkingen misschien wel iets voor jou!

Externe Betrekkingen

Als Externe Betrekkingen onderhoud je het contact met bedrijven en ben je verantwoordelijk voor de acquisitie. Aan het begin van het collegejaar stel je een PR-plan op dat je gedurende het collegejaar probeert te verwezenlijken. Aan het einde van je bestuursjaar presenteer je de vorderingen die je hebt gemaakt op het gebied van contact met bedrijven, sponsoring en andere PR-doelen.

Ben jij niet bang om de telefoon op te pakken en het gezicht van de vereniging te vormen voor bedrijven en andere externe contacten? Wie weet zien wij in jou dan wel onze Externe Betrekkingen!

Educatieve Betrekkingen

Als Educatieve Betrekkingen ben je verantwoordelijk voor alle educatieve zaken binnen Flow. Hieronder vallen bijvoorbeeld het bijlesplatform en de samenvattingen, maar ook het contact met de universiteit rondom educatieve ondersteuning en het organiseren van activiteiten onder de pijler Educatie. Daarnaast ben je de voorzitter van de Klankbordgroepen en hou je nauw contact met studieadviseurs en opleidingscommissies, waardoor je altijd op de hoogte bent van wat er speelt en wat er beter kan.

Is jouw ideale functie een mix van intern en extern, van concreet en abstract, ben jij niet bang om iets nieuws te doen en wil jij je inzetten om onze leden op een nieuw niveau educatief te ondersteunen? Dan is deze nieuwe functie wellicht iets voor jou.