Click on the course you want to see reviews of.

Klik op het vak waarvan je de cursusevaluatie wilt lezen.

Voertaal Nederlands
Docent Dr. M.M.H. Pollmann
ECTS 6
Tentamenvorm midterm, tentamen, individuele opdracht
Recensie (2016-2017)
Wat vond je van het vak?

Ik vond het een erg leuk vak! De collegestof sprak me erg aan omdat er herkenbare dingen besproken werden, zoals bijv.: politieke communicatie, gewelddadige en angstige media, seksuele media, games, etc. Er werden ook erg interessante onderzoeksresultaten besproken in de colleges die gelinkt kunnen worden aan het alledaagse media-leven.

Studielast:

Ik vond de studielast achteraf erg meevallen. Ik had van ouderejaars gehoord dat ze dit vak een ‘terrorvak’ vonden en was daardoor van tevoren een beetje bang voor de studielast. Omdat het vak ook een midterm heeft (dat alleen de besproken theorieën toetst), kun je je bij het reguliere tentamen op de andere stof richten. Hierdoor kun je je aandacht goed verdelen en is het makkelijk te doen. Ook de studielast van de individuele opdracht viel mee en was niet meer werk dan opdrachten van andere vakken.

Positief:

Erg leuke stof die op een enthousiaste manier gebracht werd door de lerares. Ook positief dat je gaandeweg de colleges al actief bezig was met de stof omdat ieder twee tentamenvragen moest bedenken. Hierdoor ontstond er een verzameling van oefententamenvragen die iedereen kon gebruiken bij het voorbereiden van de midterm/het tentamen. Ook de opdracht vond ik erg leuk! We mochten zelf een mediafenomeen kiezen en moesten dit dan linken aan de besproken theorieën.

Minder positief:

Het boek dat bij het vak hoort is erg taai om te lezen. Ook is de lerares erg streng qua APA-richtlijnen en kun je hierdoor snel een minder punt behalen voor je individuele opdracht of zelfs een onvoldoende, maar dit heb je dus zelf in de hand.

Voertaal Nederlands
Docent Dr. C.C. LiebrechtA.P.C.I. Hong MA
ECTS 6
Tentamenvorm tentamen, individuele opdracht en groepsopdracht
Recensie (2016-2017)
Wat vond je van het vak?

Leuk vak over een nog relatief onbekend onderwerp. Ik wist zelf namelijk nog maar weinig af van content marketing en wist niet dat het al een hele markt op zich was. Ook leuk dat de lerares een van de eerste onderzoekers in dit veld is.

Studielast:

Ik vond de studielast van het tentamen erg meevallen, dit was erg goed te doen. Hetzelfde geldt voor de studielast van de individuele opdracht. Ik vond de studielast van de groepsopdracht echter véél meer dan verwacht. Het programma dat we moesten gebruiken (Coosto) werkte niet zoals de bedoeling was en dit hadden de docenten ook niet voorzien. Hierdoor moest bijna alle data met de hand verzameld worden, wat ontzettend tijdrovend was.

Positief:

Leuke collegestof met veel voorbeelden. Ook fijn dat er meetings gepland werden met de docenten om de voortgang van de groepsopdracht te bespreken.

Minder positief:

Zoals ik al zei vond ik de groepsopdracht héél te tijdrovend. Ook was het symposium waarin we onze opdrachten moesten presenteren was niet goed georganiseerd en een rommeltje. Daarnaast was de collegestof niet heel variërend en mocht het best iets spannender gemaakt worden.

 

Recensie (2016-2017)
Wat vond je van het vak?

Ik vond de inhoud van het vak interessant, maar het was de eerste keer dat het vak werd gegeven, dus sommige dingen liepen wat rommelig.

Studielast:

De colleges waren goed te volgen. De opdrachten ernaast vroegen relatief te veel aandacht. Er moest gedurende het hele semester (met tussentijdse deadlines) aan een grote groepsopdracht worden gewerkt, die daarna relatief weinig meetelde. Daarnaast was er een kleine individuele opdracht die weinig meetelde, waardoor je op een gegeven moment met drie dingen bezig moest zijn (colleges, groepsopdracht en individuele opdracht).

Positief:

De inhoud van het vak was heel interessant en sluit goed aan bij de huidige trends. Het is handig om de kennis van dit vak in huis te hebben. De colleges waren vaak heel praktisch en er waren ook een aantal gastcolleges uit het werkveld. De groepsopdracht was veel werk, maar je bent wel echt praktisch bezig waardoor je veel leert.

Minder positief:

Het was af en toe een rommeltje. De groepsopdracht was veel werk en vaak onduidelijk.