Dag Flowers!

Als student aan Tilburg University heb je de kans om actief deel te nemen aan medezeggenschap op verschillende niveaus (universitair, faculteit, universiteit of landelijk). Wist jij dit al? Naast dat je mee kunt beslissen over allerlei zaken die het onderwijs en de organisatie van Tilburg University betreffen, doe je er een hoop ervaring mee op! Active TSHD wil Flow leden graag een beter inzicht geven in de medezeggenschapsmogelijkheden binnen onze faculteit.

Tilburg University kan opgedeeld worden in vijf verschillende faculteiten, waarbij jullie allen vallen onder de faculteit: Tilburg School of Humanities and Digital Sciences (TSHD). Binnen een faculteit is de faculteitsraad het belangrijkste centrale medezeggenschapsorgaan. Tijdens de tweemaandelijkse vergaderingen komen hierbij personeelsleden en studenten bijeen en worden de visies en de belangen op het gebied van onderwijs, onderzoek, beleid en besluitvorming behartigd. Jaarlijks worden vijf personeelsleden en vijf studenten gekozen als vertegenwoordigers in de TSHD-verkiezingen. Active TSHD heeft momenteel vier studentenzetels, en er is één onafhankelijke zetelhouder.

Elke opleiding heeft een opleidingscommissie die het faculteitsbestuur informeert over onderwijszaken. Ook hierbij zijn studenten leden betrokken! Opleidingscommissies adviseren over diverse onderwerpen en bewaken de kwaliteit van opleidingen, plannen en activiteiten. Tot slot heeft Fractie Active TSHD ook een klankbordgroep commissie, waarbij commissieleden periodiek samenkomen om verschillende onderwerpen te bespreken. Deze input kan vervolgens weer mee worden genomen binnen de faculteitsraden!

Al met al, zijn er genoeg mogelijkheden! Grijp de kans om jouw stem te laten horen en een verschil te maken in de besluitvorming op jouw faculteit! Voor meer informatie, interesse of vragen kun je contact opnemen met Active TSHD die graag Flow leden willen helpen meer inzicht te krijgen over medezeggenschap via studentpartyactive.tshd@gmail.com.