Deze maand heeft de InFlow Commissie de Commissaris van de Introductiecommissie geïnterviewed: Lucas Kruk. De commissie heeft dit jaar 4 leden. Naast Lucas, zitten in de Introductiecommissie: Clara Suchenwirth (Board Buddy), Cira Jager, en Kristiyan Ivanov. Hieronder vind je de antwoorden van Lucas toen hij wat vragen kreeg over zijn commissie.

1. Hoe zou jij je commissie omschrijven in drie woorden en waarom?

Gedreven, creatief en eigenwijs. Ik heb het idee dat onze commissie altijd wel in grote lijnen sterke ideeën heeft over hoe we bepaalde activiteiten gaan doen. Sommige activiteiten hebben een grotendeels een vaste vorm, maar we weten er altijd wel een eigen smaakje aan te geven.

2. Wat zijn de taken en activiteiten waar de Intro zich mee bezighoudt?

De Intro zie ik zelf als de magneet tussen Flow en de buitenwereld. We organiseren zowel informele als formele activiteiten om studenten een goede tijd te bezorgen en bekend te maken met Flow en haar leden.

3.​ Hoe is het om commissaris te zijn van de Intro?

Best druk, maar wel heel gaaf! Je staat constant in contact met allerlei mensen en organisaties voor van alles en nog wat, hebt altijd wel een to-do klaarstaan of hebt net dat ene idee dat je wilt doornemen met de commissie. Het laat elke activiteit en week toch net even anders aanvoelen

4. Hoe ziet de Intro van dit jaar er anders uit dan die van vorig jaar?

Er is aan de achterkant van de Intro meer gesleuteld dan dat je op het eerste oog zou verwachten. Dit jaar zijn we samengegaan met de Promo en daarmee nemen we dus ook hun takenpakket over. Dubbel zoveel activiteiten zou je zeggen, maar eerlijk gezegd is het meer een kwestie van slim combineren! Zeker omdat we momenteel met z’n vieren zijn is het af en toe passen en meten, maar gelukkig hebben we een superteam om mee te werken!

5. Wat zijn je doelen qua commissie?

Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat de commissie het naar z’n zin heeft. Daarnaast is dit jaar voor het eerst de kans om te zien in hoeverre de Intro gecombineerd kan worden met de Promo. Ik denk dat daar echt veel te behalen valt, dus experimenteren ligt voor dit jaar op de planning!

6. Hoe vond je het om de eerste Introactiviteit bij Jumpsquare te organiseren, en hoe kijk je uit naar de komende activiteiten?

Onze eerste activiteit voelde voor mezelf echt als een eye-opener. Jumpsquare was relatief gezien een makkelijke/overzichtelijke activiteit om te organiseren, en toch ging er voor ons redelijk wat afstemming en werk in zitten om alles vlekkeloos neer te zetten. Het was daarentegen harstikke leuk om te doen, en het ook 100% waard aan het einde, dus ik ben zeer blij dat we ervoor gegaan zijn

7.​ Als je niet naar tijd of geld hoeft te kijken, wat zou je dan willen doen met je commissie?

Twee ideeën die al een paar keer voorbij zijn gekomen zijn een kookworkshop en een soort van competitieve escape-room tussen verschillende teams. We hebben wat struggles gehad bij pogingen tot het budgetteren van beiden. Nu zitten we niet bepaald krap op het moment, maar het zou leuk zijn als we hier een creatieve omweg voor kunnen vinden.